sanne-nepal.reismee.nl

Dag 1-3

Namaste

Na 2 prima vluchten aangekomen in Kathmandu. Ik werd opgehaald door een medewerker van The Green Lion en we werden naar het huis gereden door een taxichauffeur. En echt het is een ware kunst om in Kathmandu te rijden! Het is enorm druk, iedereen rijdt kriskras door elkaar en in de smalle straatjes past het maar net of niet langs elkaar heen. De wereld hier is zo anders echt niet te omschrijven ...

Aangekomen bij het groene huis krijg ik nog een ontbijt en daarna een home-tour. De rest van de dag kan ik relaxen en de andere leren kennen. Vroeg naar bed ‘s avonds, want wezijn allemaal heeeel moe.

Maandag was de start van het programma. Eerst kregen een introductie over de goden en godinnen die de Nepalese aanbidden. En dat zijn er heel veel .. 330 miljoen. Na een ritueel kregen we een stip op ons voorhoofd, een sjaal en een Nepalese naam. Mijn naam is Saraswoti. Na de lunch nog meer informatie over gebruiken in Nepal en daarna is het tijd om op pad te gaan. We werden in twee groepen verdeeld en moesten een aantal dingen zien te vinden. Helaas regende het en niet zomaar een beetje, maar echt enorm veel. De straten stonden bijna blank en overal was modder... Nadat iedereen was verdwaalt, maar elkaar ook weer gevonden had, gingen we geld wisselen, naar een hele grote supermarkt en een simkaart kopen. Het duurde even voor het lukte om ergens geld uit de ATM te halen, maar het is gelukt! We waren deze dag iets te laat voor het eten wat we deze keer met onze rechterhand moesten eten, zoals de Nepalese doen. Even oefenen, maar ze hebben er een speciale techniek voor.

Na weer een heerlijke nacht slapen krijgen we een ontbijtje net als thuis. Een soort havermoutpap met fruit en thee. Om 10:00u begint het programma dus tot die tijd hebben we de ruimte om te doen wat we zelf willen. Dat betekent voor mij puzzelen, muziek luisteren en wat kletsen. We kregen Nepalese les vandaag! Een leuke, maar moeilijke taal qua uitspraak. In de middag gingen we naar de Monkey Temple. Wat een trip was dat! Het begon al met de busrit. Het is zo hectisch op de weg en iedereen springt in en uit de bus. Het is ook heel erg stoffig dus ze raden ook aan om mondkapjes te dragen. Eenmaal bij de Monkey Temple aangekomen, kijk je je ogen uit! Het is zo ontzettend mooi. Om daadwerkelijk bij de tempel te komen, moesten we 365 traptreden beklimmen en het was bloedheet! Boven had je een ontzettend mooi uitzicht over de immens grote stad. De tempel heet eigenlijk Swayambhunath Temple, maar de naam Monkey Temple heeft ie gekregen, omdat het een makkelijkere naam is en er heel veel apen zijn. Het was dus uitkijken met je drinken en eten, want als ze dat zien, kunnen ze heel agressief worden. Met een mooie wandeling terug naar de bus voor nog een bumpy ride.

De eerste indruk is dus heel goed! De stad is wel druk, vies en het stinkt, maar er is zoveel om naar te kijken. De experience trip die ik deze weken doe, doe ik (maar) met twee gezellige andere meiden.Op dit moment zijn we met 13 in het huis en doen we met 9 de cultuurweek. Daarna gaat iedereen zijn eigen programma volgen.

Veel liefsSanne

Erik

Sanne een leuk stukje en het is een hele belevenis, ben benieuwd naar je volgende stukje. Tot later

Wilhelmien

Wat heb je al veel gezien en geleerd. Geniet ervan meid! Liefs mama

linda

Hey Sanne. Wat leuk om weer wat van je lezen. Geniet ervan en ook ik kijk uit naar je volgende verslag.
groetjes Linda

Inge

Wauw....wat een belevenis al. Maar ontzettend leuk om je zo te volgen. Veel plezier daar en geniet!!

Groetjes,
Inge vd westen

Lena

Wat een leuk bericht Sanne, ik wens je heel veel mooie leerzame momenten. Groetjes

Margreet

Dat is wel een wereld van verschil met hier, in alle opzichten. Gaaf dat je dat mee mag maken. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven. Veel plezier!

Corina en Piet

Leuk hoor Sanne om zo van je belevenissen op de hoogte te blijven. Een hele mooie tijd nog. Geniet van alles wat op je pad komt.

Riet

Wat een avontuur maak jij nu al mee en je bent er net. Zo leuk om te lezen . Ik kijk al weer uit naar je volgende berichten.
Groetjes Riet De Vos

Franny

Klinkt super Sanne, wat een indrukwekkend verhaal al. Zo'n andere wereld. Heel veel plezier verder.

Marry Schermers

Hallo Sanne wat maak je al veel mee . Mooi om dat van je te horen. We wachten op het vervolg. Geniet er van ,hartelijke groeten opa en oma.