sanne-nepal.reismee.nl

Dag 4-7

Wordt er gisteravond vertelt dat je om 7:00u yoga hebt, ben je netjes op tijd wakker, komen ze zeggen dat het morgen is ... dan maar genieten van de koele ochtend. Deze ochtend American pancakes als ontbijt. Wat een feest was dat :) Tijdens het ochtendprogramma kregen we eerst meer uitleg over de programma’s die we gaan doen en over wat er wordt gedaan met het geld wat wij betalen voor het programma. Daarna kregen we kookles. We maakten onze eigen lunch die bestond uit een soort gefrituurd brood en curry met aardappel. Het was heerlijk! In de middag gingen we eerst naar de Asan Market. Daar moesten we in groepjes van drie lokale producten zoeken. Vervolgens liepen we naar Thamel, dit is een toeristische wijk in Kathmandu en daar hebben we de middag rondgelopen. Als avondeten kregen we momo’s. Dit zijn met vlees of groenten gevulde deeghapjes. Dankzij een groepsgenoot konden wij genieten van beef momo’s. Na het eten was het movie-night. We keken de documentaire ‘Sherpa’. Een hele indrukwekkende documentaire die gaat overeen groep Nepalese mannen (sherpa’s) die de tocht naar de Mount Everest voorbereiden en het vreselijke ongeluk wat in 2014 gebeurde.

Yoga time! Weer eens ervaren hoe het is om totaal niet lenig te zijn. Met een rammelende buik aan tafel en deze keer ontbeten met rijst, soep, fruit en Nepalese thee(masala) van water, suiker en kaneel. Met de bus vertrokken we ‘s ochtends naar Kirtipur. Een rustige wijk met allemaal smalle straatjes. We hebben daar een aantal tempels bezocht en geluncht. Het was leuk en fijn voor je oren om ook het rustige deel van Kathmandu te zien ;)In de avond hadden we nog Culture Night. Iedereen moest zijn eigen cultuur introduceren. Zo weet ik nu een beetje meer over de Duitse, Zweedse, Spaanse en Chinese cultuur. Van de chinezen kregen we zelfs allemaal een doosje lokale thee en snoepjes. Als Nederlanders hebben we wat verteld over Nederland algemeen, het eten en de feestdagen. Tenslotte nog stroopwafels uitgedeeld die iedereen erg kon waarderen.

Voor de 3e dag op rij om 6:30u het bed uit. Deze keer voor een wandeltocht. De wandeling ging over modderige, vieze paden, langs rijstvelden en uiteindelijk een hele steile heuvel op. Prachtige uitzichten over de stad! We hebben trouwens geleerd dat we hier niet echt bergen zien, maar vooral heuvels. Voor ons lijken het bergen zo immens zijn ze, maar omdat ze volledig begroeid zijn met bomen zijn het heuvels. Op de terugweg stiekem een taxi genomen ;) Dit blijft een hele ervaring. Met z’n vijven in een hele kleine Suzuki gepropt en op wegen waar veel stenen liggen, rijden ze net zo hard als op de beter begaanbare wegen en dus schud je heel de auto door. Om 10:45u alweer terug en de rest van de dag kunnen we uitrusten en onszelf opladen voor de volgende dag.

Wat was het fijn om weer eens wat langer te kunnen slapen! Vandaag een dag terug naar Thamel geweest om wat rond te struinen. Op zaterdag is er geen lunch bij The Green Lion dus daar moesten we zelf voor zorgen. Ook hebben we Durbar Square bezocht. Dat is een zwaar getroffen plein tijdens de aardbeving in 2015. Op de terugweg van Thamel naar Dhapasi Height (de wijk waar het huis is) is het begonnen met regenen en het regent nog steeds (4 uur later). We hebben zelfs een kleine aardbeving gehad! Eerst reageerde we verbaast en wisten we niet zo goed wat er gebeurde, maar de ‘staff’ kwam en zeiden dat we naar beneden moesten gaan. Ook zij waren geschokt...Na ongeveer 15 minuten mochten we weer naar boven met de woorden ‘be carefull’. Gelukkig niets meer gebeurt verder, maar de hartslag ging wel even goed omhoog.

Tassen staan nu weer ingepakt klaar, want morgen zullen rond 6:30u The Green Lion verlaten voor een week voor The Poon Hill Trek. We gaan met z’n drieën en kijken er allemaal heel erg naar uit. Zelfs met de verhalen over de bloedzuigers die we heel waarschijnlijk op ons lichaam zullen zien verschijnen ....

Veel liefs, Sanne

Ps. Ik ga er vanuit dat ik de komende week geen blog kan plaatsen vanwege slechte wifi, maar mocht die toch goed zijn, horen jullie over een dag of 4 weer wat van mij ?????

Paul

Dag Sanne,

Leuk om je zo te kunnen volgen en je ervaringen mee te krijgen. Dat is wel even schrikken met zo’n beving zeg. Heb je nog iets gehoord over de sterkte daarvan oid? Hopelijk blijft het bij die ene beving.

Succes en veel plezier met/bij de Pool Hill track!

Corina en Piet

Spannende verhalen hoor ! Pas goed op jezelf ! Xx

Gea

Hoi Sanne, wat een indrukken en wat een ervaringen! Leuk om te lezen. Op naar het volgende avontuur, veel plezier! Een hollandse groet uit Lexmond ;)

Lena

Wat een mooi verhaal weer voor ons en voor jou een hele belevenis, geniet ervan en voorzichtig met die bloedzuigers, ik griezel al bij het woord...bloedzuiger. groetjes!

Riet De Vos

Hoi Sanne
Wat een leuk en spannend verhaal weer.
Best even schrikken met die aardbeving. Gelukkig goed afgelopen enne bloedzuigers daar houden niet van hollands bloed joh dus geen zorgen .

Groetjes Riet

Amanda

Hoi Sanne.
Het is goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en verder nog veel plezier.

Amanda

Mirjam

Ha Saraswoti?,

Wat een ervaringen en belevenissen! Erg leuk om je blog te lezen! Ben benieuwd naar je nieuwe blog over de The Poon Hill Trek. Veel succes en een goede (hobbelige?!)reis!

Groetjes Mirjam