sanne-nepal.reismee.nl

De laatste dagen in Kindergarten

Halloo!

Het lijkt weer een hele zonnige dag te worden vandaag. Na het gebed en een Nepalees lied wat de kinderen elke ochtend opzeggen en zingen beginnen de lessen in de Kindergarten. We begonnen met ‘Maths’ dat wil zeggen voor de jongste kinderen de getallen 1 t/m 20 leren. Daarna zongen we wat liedjes en we deden een spelletje. Ik moest deze ochtend ook de nageltjes van de kinderen heel kort knippen. Priegelen met die kleine vingers. Een van de kinderen noemde mij vandaag ‘nana’ wat ‘zus’ betekent .. zo lief!! â€˜s Middags bij de oudere kinderen eerst wat Engels gedaan (T t/m Z leren) en ze daarna lekker buiten laten spelen. Ze hebben vaak zoveel energie in de middag en het was heerlijk weer! Rond 15:15u worden alle handjes en gezichten gewassen en kunnen de kinderen spelen tot ze worden opgehaald. Na het avondeten moest ik met de 3 andere vrijwilligers van Kindergarten de toetsen maken voor de oudere kinderen, want het is toetsdag op vrijdag.

De laatste dag met de kinderen :( Op vrijdag dus toetsen maken. In de toets krijgen ze de lesstof van die week. Het grootste deel van de ochtend bestond uit toetsen maken bij de jongere kinderen, want dat gebeurt nog met de hand voor ieder kind apart ... Tijdens de toets konden we de kinderen helpen. In de middag bij de oudere kinderen alleen maar getekend en ook weer nagels geknipt. Ik was deze dag heel erg moe dus blij dat ie erop zat. Wel betekende dat ‘gedag’ zeggen tegen de kids wat erg jammer was... ‘s Avonds was het henna-night! Een hele mooie tekening op mijn hand gekregen :)

Zaterdag betekent weekend! En dat betekent ook dat we zelf voor lunch moeten zorgen. Op naar Basundhara waar we bij The Bakery Café zijn beland, want dat beviel de vorige keer erg goed. Daarvoor nog wat boodschapjes gedaan en nog twee cadeautjes gekocht voor de klassen van Kindergarten die mijn reisgenoot Laura meeneemt als zij daar weer heen gaat. Eind van de middag gaan we naar Thamel om nog wat souvenirs te kopen en te gaan eten!

Deze blog is niet heel lang, maar daarom misschien wel leuk om eens te vertellen wat ik hier zoal eet. Het is vooral rijst en noodles met curry of soep en groenten. In de ochtend krijgen we er fruit bij. Maar we krijgen ook weleens toast met pindakaas (die hier heeeeeel lekker is) en jam, rijstepap, spaghetti, pancakes, zelfs een keer momo’s, rijst in de ochtend, tibetan bread (soort platte oliebol), springroll, samosaa en soms aardappeltjes in de ochtend. Het ontbijt verschilt vaak wel, maar de lunch en het avondeten is vooral rijst en noodles. Er valt niks te klagen over het eten! Erg lekker allemaal :)

Tot gauw weer!

Liefs Sanne

linda

Hey Sanne.
Wat maak je veel mee. En leuk dat wij zo ook een klein beetje mee kunnen genieten. Dank je wel. Maar nu begin je alweer aan je laatste week. Geniet ervan. Liefs Ome Wout en tante Linda.

Marry

Het word alweer af tellen, maar leuk om je week mee te beleven. Nog een goede laatste week gewenst. Groet opa en oma.

Lena

Hoi Sanne wat een belevenis en wat mooi dat wij hier je ervaringen kunnen lezen nog mooie dagen toegewenst ! Groet van Dick en Lena

Inge

Hoi Sanne,
Wat ontzettend leuk om je blogs te lezen en iedere keer een stukje meebeleven op je reis.
Geniet nog van alles wat deze week staat te gebeuren zodat je een rugzak met mooie herinneringen mee naar huis kan nemen.

Gr
Inge vd Westen

Lieke, Lia, Elle - team VW

Hoi Sanne,
Wat een mooie blog weer over je avonturen in Nepal. Zo'n afscheid is vast een beetje pittig, maar top dat je je er zo goed hebt in kunnen zetten! Veel plezier met de laatste week :)
Groetjes van het TA VW team