sanne-nepal.reismee.nl

Dag 15-18

Namaste!

Een echte rustdag! Samen met een ander meisje naar Basundhara geweest, nadat ik mijn kleren had gewassen. Dat gaat hier trouwens nog ‘ouderwets’ met de hand ;)

In Basundhara wat boodschapjes gedaan, veggie momo’s gegeten als lunch en een iced latte gedronken in The Bakery Café waar alleen dove mensen werken. Daarna weer terug naar The Green Lion waar langzaamaan de nieuwe mensen arriveren. In de middag wat gepuzzeld en gekletst.

We zijn nu met een groep van 33 mensen! Echt even wennen...

Vandaag zijn we gestart met het vrijwilligerswerk bij de Kindergarten van The Green Lion. Het schooltje is opgericht door hen en de kinderen krijgen er gratis onderwijs en een lunch. Er zijn twee klasjes. Een klas met de jongeren kinderen (ong. 11 kids) en een klas met de oudere kinderen (6 kids). De dag start om 10:00u en ik begon samen met een ander meisje bij de jongere kinderen. Na even buiten te hebben gespeeld, gaan we rekenen en daarna nog wat spelletjes doen. Om 12:30u is het lunchpauze. ‘s Middags zijn we bij de oudere kinderen waar we Engels hebben gegeven. Het is een beetje improviseren en de concentratie van de kinderen is snel weg, maar het was leuk! Om 15:30u worden de kinderen opgehaald en zijn wij ook weer klaar voor vandaag. Het is fijn om te zien dat deze kinderen ook een kans hebben om onderwijs te krijgen ondanks dat ze heel arm zijn of zelfs geen ouders meer hebben.

Weer aangekomen bij de Kindergarten (2 minuten lopen) bleek het Teacher Day te zijn! In de ochtend kregen we allemaal een stip en een snoepje. Vervolgens mochten wij, als teachers, een stip bij de kinderen zetten en kregen zij ook een snoepje. De rest van de ochtend was het dus een beetje feest :) Er werd geknutseld en gedanst op z’n Nepalees.

‘s Middags deden we een poging de oudere kinderen wat te leren, maardie hadden er niet zo’n zin in dus dan maar spelen ;)

Best uitputtend zo’n dag, maar het was ook een hele leuke dag! Aan het einde kregen we allemaal een kaart van de oudste en de jongste groep met ‘happy teacher day’.

In de avond hadden we Culture Night. Het was een extra grote viering, want The Green Lion bestaat 24 jaar en het is Teacher Day. Naast dat verschillende mensen een presentatie hebben gegeven over hin land, heeft ook de staff hun best gedaan. Er werd gezongen en gedanst! Om 20:30u kregen we pas wat te eten, maar er was een toetje! Taart en ijs, wat een feest :)

Vanochtend kregen we weer het lekkerste ontbijt wat er is... pancakes!

De kinderen in Kindergarten waren ontzettend lief vandaag. Eerst hadden ze Nepalese les. Zo leren wij ook gelijk wat mee.. als i het erg lastig om te kunnen onthouden en te schrijven. Daarna hebben we getekend met ze. In de middag hadden we maar 4 kinderen dus dat was rustig. Na ‘Happy Birthday’ te hebben gezongen voor Daan hebben we ze wat woorden leren spellen. Als laatste les hadden ze Nepalees. Dan kunnen wij weer toekijken ;) Het laatste half uur mogen ze lekker buitenspelen. Erg leuk dat de kinderen je meer vertrouwen en naar je toe komen rennen en met je willen spelen. Ik ga ze missen na deze week.

Vanavond is het Movie Night... ik heb horen zeggen dat we de film ‘Everest’ gaan kijken. Ben benieuwd...

De tijd gaat hier zo snel!! Eigenlijk wel verwacht, maar niet leuk ;) Nog 1,5 week hier in Nepal. Dit wordt dus nog enorm genieten van het land en de dingen die ik ga doen. En vooral niet denken aan naar huis gaan, want dat hoeft van mij nog niet... behalve dat de rijsten noodles me een beetje beginnen te vervelen haha

Veel liefs Sanne

Riet De Vos

Zeker nog niet denken aan naar huis gaan Sanne er komen, denk ik, nog zoveel mooie dingen op je pad waarvan jij zo gaat genieten .
Gezellig verhaal weer
Gr.Riet