sanne-nepal.reismee.nl

Bye bye Nepal

Wake up call! Om 6:30u werden we wakker gebeld. Tijd om dat heerlijke bed te verlaten. De 1e activiteit van vandaag was een kanotochtje. Helaas regende het... poncho aan en weer achterin de bak. Er werd nog even gewacht met de tocht, want het leek op te klaren, maar na 10 min. toch de kano in. Het was een hele simpele kano en zittend op kleine, houten stoeltjes gleden we stilletjes door het water. Hier en daar zagen we wat krokodillen liggen en op de eilandjes zagen we herten! Na een half uurtje gingen we verder wandelen door de jungle. We hebben alleen wat herten gezien. Aardig nat geregend, gaan we weer terug naar het resort waar we heel veel tijd kregen om te relaxen. Om 15:45u hoefden we pas weer klaar te staan voor de jeepsafari! In een grote, stoere jeep vertrekken we richting het national park voor een tocht van 2,5 uur. Het was gelukkig weer droog geworden na zo’n 9 uur regenen. We hebben wilde zwijnen, heel veel herten, krokodillen en een neushoorn gezien. Helaas geen beren of tijgers, maar het was 100% genieten. 

Donderdag heel de dag in de bus gezeten terug naar Kathmandu. Er was veel verkeer op de weg en een omweg nemen gaat hier niet zomaar... In de avond was het culture night. We kregen ook nieuwe henna! De dames waren enthousiast dus weer mooie tekeningen gekregen op beide handen :) Verder hebben we geluisterd naar presentaties van de chinezen en een zweed. Vervolgens was het tijd om te dansen! Na eerst gekeken te hebben naar de staff mocht de groep ook weer een dansje wagen. De nepalese dansen zijn echt heel leuk om te doen ;) 

Vrijdag ... de laatste dag alweer. Vandaag stond er een wandeling gepland. Water en lunchbox ingepakt en tijd om te gaan. We zijn eerst naar een klooster gelopen waar we ook een kleine rondleiding kregen en werden uitgenodigd om eens 10 dagen te komen mediteren (dit betekent leven volgens een strak regime en niet praten :o). Daarna naar een stupa gelopen met prachtig uitzicht over de vallei! Aan het einde kregen we ‘natuurlijk’ nog een regenbui over ons heen en zaten we opgepropt in een mini busje. Maar genoten van de wandeling :) Bij terugkomst even een middagdutje gedaan, want na vier weken vooral wandelen waren de benen aardig moe. Verder moet ik nog mijn tas inpakken, simkaart weer omwisselen en afscheid nemen... totaal geen zin in ;) 

Conclusie van deze reis: kan ik langer blijven? ;) Zegt genoeg toch? Ik heb zo ontzettend genoten de afgelopen vier weken. De cultuur en Kathmandu leren kennen, The Poon Hill beklommen, vrijwilligerswerk gedaan en een super leuke adventure week gehad. Heel veel mensen mogen ontmoeten van over de hele wereld en de vriendelijkheid mogen ervaren van de Nepalese bevolking. Ik heb me thuis gevoeld bij The Green Lion! Ik wil zeker een keer terug naar Nepal (in het hoogseizoen) zodat ik de bergen hier wel kan zien, het minder regent en hopelijk meer dieren kan zien in Chitwan National Park. Voor iedereen die nog eens een leuke reis wil maken... Nepal is een aanrader :) 

Morgen om 9:30u (Nepalese tijd) vertrek ik naar Dubai voor mijn overstap en morgenavond 20:00u (Nederlandse tijd) hoop ik weer op Schiphol te landen. Natuurlijk heb ik ook weer heel veel zin om mijn familie en vrienden te zien! Tot snel allemaal :)

Liefs Sanne

Reacties

Reacties

Inge

Wat was het leuk om je reis verslagen te lezen en zo een klein beetje met je mee op reis te zijn.
Mooie herinneringen gemaakt en een onuitwisbare indrukken die met je mee gaan in je rugzak!
Een veilige en goede reis naar huis en see you soon in het Almkerkse?

Gr
Inge

Lieke, Lia, Elle - team VW

Wat een mooie laatste week Sanne! Super fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Wat een fantastisch land he! Fijn ook dat je je zo thuis voelde bij Rajesh & zijn collega's :) Dat horen we graag! Héle fijne terugreis!
Groetjes team VW - Travel Active

Paul

Wauw! wat klinkt dat ontzettend gaaf zeg!
Leuk om je zo te kunnen volgen en een hele goede terugreis gewenst.

Gerrit

Je moeder vertelde dat ze je naar Schiphol had gebracht. Paul vertelde, of schreef, dat jij ook je reisverhaal opschreef, erg leuk om te volgen en te lezen wat je meemaakt. goede reis naar huis, hopelijk kun je landen op Schiphol. (er staan erg veel vliegtuigen lees ik)

Marry

sanne een goede reis naar huis gewenst. Groet opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!