sanne-nepal.reismee.nl

Vaccinaties & visum

Na 1,5 maand is het weer tijd voor een update!

Vaccinaties halen en het visum aanvragen waren de volgende puntjes op de to-do list. Mijn vaccinaties heb ik geregeld via Reisprik.nl. Dit is een organisatie gespecialiseerd in reizigersvaccinaties en je kunt ze halen bij de dichtstbijzijnde huisartsenpraktijk. Voor mij was dit in Breda. Na het invullen van een vragenlijst en heel wat uitleg over alle ziektes en gevaren verder, kreeg ik de vaccinaties DTP, Buiktyfus en Hepatitis A + B. In april/mei is hopelijk het vaccin tegen Rabiës weer in Nederland en dan wordt die ook nog toegevoegd aan het lijstje. A.s. woensdag mag ik voor de tweede cocktailprik (Hepatitis A + B). Naast de vaccinaties heb ik nog medicijnen gekregen voor Malaria en Hoogteziekte. Deze hoef ik alleen maar te slikken als ik daadwerkelijk ziek ben. De medicijnen werden via eFarma thuisgestuurd! Ideaal en geen omkijken naar.

Het visum heb ik aangevraagd via ANWB. Hiervoor moest ik van tevoren een aantal papieren invullen en deze inclusief pasfoto en paspoort inleveren. De ANWB zorgt dat dit bij de Visumcentrale terechtkomt, waar het wordt gecontroleerd en doorgestuurd naar de ambassade. Met een week kon ik mijn paspoort mét visum weer ophalen bij de ANWB! Super geregeld en het scheelt weer een ritje Amsterdam.

Nieuwsgierig geworden naar Nepal? Dan raad ik je aan de afleveringen van 3 Op Reis terug te kijken! Het was heel apart om de stad waar ik over een paar maanden zelf zal lopen, zo op tv te zien. Ik vind het best wel spannend worden. De beelden van het land zijn schitterend om te zien en het wakkert mijn nieuwsgierigheid om meer van het land te zien steeds meer aan! Via de volgende link kun je de beelden terugkijken die 3 Op Reis heeft gemaakt: https://3opreis.bnnvara.nl/bestemmingen/azie/nepal. Houdt de komende afleveringen in de gaten, mocht je meer willen zien!

Liefs Sanne